Your Life Will End in


Get your own Digital Clock

MESEJ

Wednesday, December 29, 2010

Tahniah Harimau MALAYA


Tahniah Malaysia kerana menjulang AFF SUZUKI CUP buat pertama Kali!!!

Wednesday, December 15, 2010

Aksi Klaseman dari Malaysia!!!

gempak!!!


Thursday, September 9, 2010

Salam Lebaran , Eid Mubarak




Diucapkan salam lebaran buat semua penganut islam di Malaysia & serata dunia.....

"Selamat Lebaran", "Selamat Hari Raya", "'Eid Mubarak", "TaqabbalAllahu minna wa minkum", "Gong Xi Gong Xi"..........

Moga hari Kemenangan ini meninggikan tekad kita untuk mencapai kejayaan hidup di dunia & akhirat, inshaallah...

Sunday, September 5, 2010

Anugerah Juara Lagu - Agenda Illuminati

Entry kali ini memaparkan kembali 'Anugerah Juara Lagu - Agenda Illuminati'...
huhu agak2 kenapa yer nak ungkit benda yang lepas, ni semua tv3 punya pasal lah, pergi siar iklan raya kontroversi...ngehehehee
ayuh kita lihat videonya ;p






video


"Tidak akan sesekali redha orang yahudi dan nasrani sehinggalah kamu mengikut jejak (gaya hidup) mereka.”

mendalam maksud ayat ini!!!
apa yang dipaparkan oleh video ini cuma sedikit berbanding perancangan besar mereka....

Iklan TV3 yang mengelirukan dan tidak bertanggungjawab

Hmm....ramai org berbeza pendapat pasal iklan ni...pendapat aku, agama islam ni sudah ada identitinya sendiri.
Islam bukan milik melayu,arab or what so ever....islam ini untuk semua makhluk....
cuma janganlah kita meniru-niru budaya penganut lain...takut-takut kita pulak yang terpengaruh!!!

Rasulullah saw bersabda:

"Barangsiapa menyerupai sesuatu kaum maka dia adalah dari golongan mereka."

Rasulullah saw. bersabda:
...
"Bukan dari golongan kita umat Islam barangsiapa menyerupai kaum yang lain daripada kita."


Benarlah apa yang dinyatakan Rasululiah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam:"Dan
sungguh kalian akan mengikuti jejak langkah orang-orang sebelum kamu sejengkal demi sejengkal dan selangkah demi selangkah. Hingga, meskipun mereka masuk ke lubang biawak, niscaya kalian akan mengikutinya juga. Para sahabat bertanya,"Ya Rasulullah.
Apakah mereka itu (orang~orang yang diikuti tersebut) adalah orang-orang Yahudi dan
Nasrani?" Jawab Rasulullah, "Siapa lagi kalau bukan mereka?" (HR. Muslim).
Begitulah apa
yang dijelaskan oleh Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam tentang keadaan para
umatnya dikemudian hari.
Dan kini. fenomena ke arah tersebut telah
menampakkan bukti yang semakin jelas.


hehehehe


video



saya bagi 1 link url;

http://www.scribd.com/doc/34607269/Tasyabbuh-Sikap-Meniru-Kaum-Kafir


download lah yer
;p


video dari you tube
http://www.youtube.com/watch?v=Xtxub60dLb8&feature=player_embedded


pastu ada blog lain yang komen;
http://neizalyez.blogspot.com/2010/09/iklan-hari-raya-tv3-ada-dakyah-sulit.html

Saturday, August 28, 2010

Jika Isteri Menangis

Jika isteri menangis dihadapanmu…. “hargai lah ia sblm terlewat…” Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi… Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.. Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu. Dia akan menurunkan rasa EGOnya. Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian. Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam … Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya. Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ? Apakah keistimewaan perempuan ini ? ” Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat.. TUTUR katanya merupakan KEBENARAN.. SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. . PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya.. Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa.. Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. .. Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. . Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN.. Dia begitu sedih melihat KEMATIAN.. TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN. Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal… Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”… Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg soleha dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mrk begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA.

Thursday, August 26, 2010

Jangan engkau kahwini wanita yang enam

Pesanan Rasulullah saw untuk kaum Lelaki : "Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang ananah, yang mananah, dan yang hananah dan jangan engkau kahwini yang hadaqah, yang basaqah dan yang syadaqah".

1.Wanita Ananah : wanita yang banyak mengomen itu dan ini. Apa yang diberi atau dilakukan suami untuk rumahnya tangga semua tidak kena dan tidak berpuas hati.

2.Wanita Mananah : wanita sebegini yang menidakkan usaha dan jasa suami sebaliknya mendabik dada dialah yang banyak berkorban untuk membangun rumah tangga. Dia suka mengungkit-ungkit apa yang dilakukan untuk kebaikan rumah tangga. Biasanya wanita ini bekerja atau berkedudukan tinggi dan bergaji besar.

3.Wanita Hananah : Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain dan wanita ini berangan-angan mendapatkan suami yang lebih baik dari suami yang sedia ada. Dalam kata lain wanita sebegini tidak bersyukur dengan jodohnya itu. Wanita sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. Dia juga merendahkan kebolehan dan kemampuan suaminya.

4.Wanita Hadaqah : melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya utk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya selain itu wanita ini suka ikut nafsunya. Wanita sebigini memeningkan kepala lelaki. Dia tenguk apa saja dia mahu. Dia suka membandingkan dirinya dengan diri orang lain. Suka menunjuk-nujuk. Wanita inilah yang menjadikan suami dulu handsome sekarang suah botak.


5. Wanita Basaqah : ada 2 makna:

Pertama wanita sebegini yang suka bersolek dan menghiaskan diri. Dia menghias diri bukan untuk sumainya tetapi untuk ditunjuk-tujukkan kepada dunia. Suka melawa. Wangnya dihabiskan untuk membeli make-up, kasut dan barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji-puji. Kalau dia kebetulan menjadi isteri orang ternama dan menjadi pula ketua dalam kumpulan itu, orang lain tidak boleh mengatasi dirinya.

Kedua dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya.

6.Wanita Syadaqah : banyak cakap, tidak menentu lagi bising. Kebecokan itu juga menyebabkan segala kerja yang dibuatnya tidak menjadi, hanya tukang sibuk dan komen saja.

---Dicatat oleh Imam Al-Ghazalli...Wallahu'alam.

Semoga kita dijauhi daripada golongan wanita sebegini... Amin

Salam Ukhwah..~

Tuesday, August 24, 2010

7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU

1. Yang Arif Dato' Mohd Noor Abdullah ( Mantan Hakim Mahkamah Rayuan Malaysia ) menceritakan bahawa beliau telah membaca WASIAT RAJA-RAJA MELAYU dan PEMIMPIN MELAYU yang diperbuat 51 tahun dahulu ketika negara kita mencapai kemerdekaan, iaitu :

" KAMI WASIATKAN kepada zuriat keturunan kami 7 PERKARA yang mana jika kamu bersatu padu dan berpegang teguh kepadanya selama itulah kamu akan aman damai dan selamat sejahtera.

7 PERKARA ITU IALAH :

Pertama - Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung, PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ( sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA )

Kedua - Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN MELAYU sehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain,

Ketiga - Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hakmilik kamu, kami telah tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membenteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara,

Keempat - Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini,

Kelima - Kami isytiharkan ISLAM ialah agama persekutuan,

Keenam - Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU dan,

Ketujuh - Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN. ( kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak ).

2. Demikianlah tujuh wasiat yang telah diceritakan oleh Bekas Hakim Mahkamah Rayuan Malaysia ini di Persidangan Meja Bulat anjuran Gabungan Graduan Muda Melayu ( GGMM ) pada hari ini 22 hb November 2008 di Hotel Singgahsana, Petaling Jaya.

3. Huraian mengenai ketujuh-tujuh wasiat Raja-Raja Melayu ini tidak dapat nak saya tulis serta gambarkan di sini kerana ianya lebih banyak bersifat tafsiran yang tersirat berasaskan kepada Perlembagaan Malaysia. Saya terpaksa mendengar dengan teliti selama hampir 3 jam bagi memahaminya. Kalau saya tulis ringkasannya di sini, dibimbangi ada di kalangan pembaca sekelian yang tidak dapat memahaminya secara objektif dan komprehensif. Ianya perlu difahami satu persatu berasaskan beberapa artikel (Fasal ) yang berkaitan dengannya di dalam Perlembagaan Persekutuan.

4. Sebagai rujukan dan makluman terperinci, sila lihat Perlembagaan Persekutuan mengenai fasal-fasal berikut :

Perkara 3 (1), (2), (3) dan (5)
Perkara 11.
Perkara 12.
Perkara 38 (5).
Perkara 152.
Perkara 153.
Perkara 181 (1).

Untuk maklumat lanjut mengenai perkara diatas, sila layari

http://shamsuddinmoner.blogspot.com/2008/11/wasiat-raja-raja-melayu-51-tahun-lalu.html

oleh:
Pusat Pemikiran Islam dan Peradaban Melayu (PISPEM)- "MENJANA FIKRAH HADHARI DAN MINDA QUR'ANIK"
credit to

http://selftechgroup.multiply.com/journal/item/37/7_WASIAT_RAJA-RAJA_MELAYU_51_TAHUN_LALU.

Friday, August 20, 2010

Lunaknya Suara

Rasa selesa....


video



subhanallah :)

Thursday, August 19, 2010

Anak Kucing

Lawak jugalah video nih :)


video

Tuesday, August 17, 2010

Lagu Warisan 1981


Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Pribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang


Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan gagah perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayukan Gagah Di Nusantara

– Lagu Warisan, nukilan 1981.

video

SEJUTA SEBAB MENGAPA ANDA PERLU MENUKAR WANG KERTAS KEPADA EMAS.


1) Tiada susut nilai dan inflasi. Zaman nabi kita s.a.w kambing sedinar seekor, zaman sekarang pun masih sedinar seekor. Sedinar sekarang RM480 lebih kurang 1 dinar=4.25g

Setiap hari susut nilai. Satu ketika dahulu, duit Indonesia tidaklah seperti sekarang di mana 100000 rupiah=RM35 dulu mahal lagi.

2) Bernilai kerana ia logam.

Dipernilai kerana ia kertas yang dicop sahaja. Jika anda ada kuasa, anda pun boleh cop.

3) Laku satu dunia setiap masa. Orang kemboja yang hijrah ke Malaysia kini kaya raya di kelantan menggadaikan emas mereka untuk dijadikan modal meniaga batik. Bayangkan kalau mereka bawa duit kertas negara mereka pada ketika itu, nescaya tak laku kerana negara mereka pada ketika itu kacau bilau.

Laku waktu aman je..contoh depan mata ialah Iraq,Selepas kejatuhan Saddam,dinar iraq terus tidak bernilai.

4) Pelaburan paling terjamin dan menguntungkan. Kos nak pergi haji tahun 2006 ialah 68 dinar tapi dijangka tahun 2009 hanya perlu 30 dinar sahaja. Jadi anda tak perlu tambah duit dan dapat pergi haji lebih ramai.

Kalau anda menabung bentuk duit, nescaya anda perlu tambah lagi wang anda walhal anda penat2 menyimpanng tak berkesudahan....

5) Pemimpin negara kita adalah penyimpan dinar. Mereka tahu tentang tipudaya wang kertas ini.

Disimpan oleh rakyat. Beratur di bank sebulan sekali nak simpan duit 100 200. Jangan malukan diri anda lagi.

6) Negara China adalah penyimpan emas terbanyak dunia. Untung bisnes semua beli emas. China memang kuasa besar dunia tak lama lagi kerana mempunyai emas.

Amerika negara pencetak wang kertas terbanyak dunia tanpa sandaran emas. Hanya cetak dan beli minyak dari Arab,beli alat pertahanan tapi sekarang,semua sudah tahu tembelang Amerika, cetak duit kertas tanpa emas..tak lama lagi akan down..

7) Layak kena zakat. Dapat pahala. 85gram/20 dinar simpan baru wajib zakat. Zakat 2.125g /setengah dinar.

Khilaf ulamak. Ada kata kena ada kata tak.(rujuk kitab risalah imam shafie). petikannya; tidak harus dikiaskan emas dan perak dengan duit ringgit(wang kertas) pada wajib zakat. 3 mazhab lain wajib zakat. Mazhab Shafie tak wajib..anda nak bayar juga, suka hati koranglah tapi taqlid mazhab selain shafie lah, kang tak pasai2 duit habis, amalan tak sah.

8) Keunikan yang ada pada umat islam tapi tidak digunakan.

Alat barat untuk mengambil kekayaan orang Islam seperti minyak,senjata,teknologi dan sebagainya.

9) Peningkatan purata 11% setahun tanpa susutnilai.Rujuk http://www.kitco.com/

Susut nilai setahun 37% . bonus ASB baru 7% setahun..rugi 30%.tapi kita tak nampak..kita nampak kertas aku makin banyak.

10) Tiada siapa boleh main harga kerana ia memang berharga.

Alat paling bahaya kerana penyangak matawang sentiasa ada. Tak takutkah anda jika 100 000 anda di bank dibuang 3 kosong dibelakang menjadikan duit anda jadi 100 je..tak mustahil kerana kertas semata-mata, ia hanya diperhargakan.. dan boleh dimanipulasikan..


mengapa kita perlu simpan emas


1. Emas ialah kekayaan yang sebenarnya
Manusia memilih emas sebagai penyimpan kekayaan

kerana:
1. Warna kuning keemasan yang sangat menarik dan
tidak akan pudar selamanya.
2. Emas tidak boleh dibinasakan.
3. Tahan lasak.
4. Mudah dibahagikan kepada unit yang kecil tanpa
menjejaskan nilainya.

5. Ia sukar diperoleh

2. Harga emas sentiasa meningkat dalam jangka masa panjang.
Harga emas pada 14 Ogos 2000 = USD 275.45/Oz
Harga emas pada 14 Ogos 2009 = USD 953.50/Oz

3. Nilai wang kertas sentiasa jatuh di dalam jangka masa panjang

4. Aset yang terunggul
Salah satu keistimewaan emas ialah ia dianggap bernilai oleh seluruh umat manusia. Ia
juga merupakan aset yang paling mudah ditukarkan kepada wang kertas.
Tidak ada aset lain yang boleh menandingi kecairan emas. Ia bukan sahaja boleh dicairkan
di Malaysia tetapi boleh dicairkan di seluruh dunia.

5. Ia tidak boleh dimanipulasikan
Di antara kisah kegagalan wang kertas yang pernah berlaku adalah:
1. Kerajaan Perancis –tahun 1715
2. Republik Weimer Jerman - 1922-1923
3. Hungary 1945-1946
4. Chile 1971-1981
5. Peru 1988-1991
6. Angola 1991 – 1999
7. Yugoslavia 1992-1995
8. Belarus 1994-2002
9. Kerajaan Mexico – pada tahun 1994
10. Kerajaan Argentina – pada tahun 2001
11. Zimbabwe 2000-2009

emas dalam al quran


Surah Ali Imran, ayat 75 menyebutkan: “Dan antara ahli kitab, ada orang yang kalau engkau amanahkan dia menyimpan sejumlah besar harga sekali pun, dia akan mengembalikannya (dengan sempurna) kepada kamu dan ada pula di antara mereka yang kalau engkau amanahkan menyimpan hanya satu dinar saja dia tidak akan mengembalikan kepada kamu, kecuali kalau kamu selalu menuntutnya.”

(p/s ; dinar sebagai simpanan)

Sesungguhnya orang-orang yang kafir lalu mati sedang mereka tetap kafir, maka tidak sekali-kali akan diterima dari seseorang di antara mereka: emas sepenuh bumi, walaupun ia menebus dirinya dengan (emas yang sebanyak) itu. Mereka itu akan mendapat azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dan mereka pula tidak akan beroleh seorang penolong pun. [Ali Imran: 91]

(p/s; emas sebagai harta / kekayaan)

Dan kaum Nabi Musa, sesudah dia (pergi ke Gunung Tursina), mereka membuat dari barang-barang emas perhiasan mereka, (patung) anak lembu yang bertubuh dan bersuara (Allah berfirman): “Tidakkah mereka memikirkan bahawa patung itu tidak dapat berkata-kata dengan mereka dan tidak dapat juga menunjukkan jalan kepada mereka? Mereka menjadikannya (berhala yang disembah) dan sememangnya mereka adalah orang-orang yang melakukan kezaliman.” [al-A'raaf: 148]

(p/s: emas sebagai perhiasan)

Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya banyak di antara pendita-pendita dan ahli-ahli ugama (Yahudi dan Nasrani) memakan harta orang ramai dengan cara yang salah, dan mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah (Islam). Dan (ingatlah) orang-orang yang menyimpan emas dan perak serta tidak membelanjakannya pada jalan Allah, maka khabarkanlah kepada mereka dengan (balasan) azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(Iaitu) pada hari dibakar emas perak (dan harta benda) itu dalam neraka jahanam, lalu diselar dengannya dahi mereka, dan rusuk mereka, serta belakang mereka (sambil dikatakan kepada mereka): “Inilah apa yang telah kamu simpan untuk diri kamu sendiri, oleh itu rasalah (azab dari) apa yang kamu simpan itu. [At-Taubah: ayat 34 - 35]

(p/s: emas sebagai simpanan / wang)

Atau (sehingga) engkau mempunyai sebuah rumah terhias dari emas; atau (sehingga) engkau naik ke langit; dan kami tidak sekali-kali akan percaya tentang kenaikanmu ke langit sebelum engkau turunkan kepada kami sebuah kitab yang dapat kami membacanya.” Katakanlah (wahai Muhammad):” Maha Suci Tuhanku! Bukankah aku ini hanya seorang manusia yang menjadi Rasul? [Surah Al-Isra': ayat 93]

(p/s: emas sebagai hiasan)

Mereka itu, disediakan baginya syurga yang kekal, yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan emas, dan memakai pakaian hijau dari sutera yang nipis dan sutera tebal yang bersulam; mereka berehat di dalamnya dengan berbaring di atas pelamin-pelamin (yang berhias). Demikian itulah balasan yang sebaik-baiknya dan demikian itulah Syurga tempat berehat yang semolek-moleknya. [Surah Al-Kahfi: ayat 31]

(p/s emas sebagai hiasan/ kemewahan)

Sesungguhnya Allah akan memasukkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh ke dalam syurga yang mengalir padanya beberapa sungai; mereka dihiaskan di situ dengan gelang-gelang emas dan mutiara, dan pakaian mereka di situ dari sutera. [Surah al-Hajj: ayat 23]

(p/s emas sebagai ganjaran besar)

(Balasan mereka ialah) Syurga-syurga “Adn”, yang mereka akan masukinya; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan dari emas dan mutiara; dan pakaian mereka di situ adalah dari sutera. [Surah Faatir: ayat 33]

“(Kalau betul ia seorang Rasul) maka sepatutnya ia dipakaikan (oleh Tuhannya) gelang-gelang emas (yang menandakan ia seorang pemimpin), atau datang malaikat bersama-sama dengannya (sebagai saksi tentang kebenarannya)?” [Surah az-Zukhruf: ayat 53]

(p/s emas sebagai penanda/ status)

Diedarkan kepada mereka pinggan-pinggan besar dan piala-piala dari emas; dan di dalam Syurga itu pula disediakan segala yang diingini oleh nafsu serta dipandang indah oleh mata; dan (dikatakan kepada mereka): “Kamu adalah tetap kekal di dalamnya”. [Surah: ayat 71]

dari emas terkumpul banyak manfaat;
1. sebagai simpanan
2.sebagai mata wang universal
3.sejenis pelaburan yang berkembang (sebab itu kena zakat)
4.nilai kekayaan dan kemewahan
5.sebagai perhiasan yang disukai manusia
6.salah satu bentuk2 ni'mat yang akan diperolehi manusia di syurga
7.sebagai bentuk ganjaran dari Allah
8 salah satu cara azab di neraka (bagi yang tak bayar zakat)
9..............
10................
banyak lagi...


berhati2 jangan Simpan Duit Kertas Dan Elektronik


lawatan ziarah ke blog kilauanemas tadi. terjumpa artikel yang menggerunkan ni..jadi saya minta izinlah nak masukkan artikelnya dalam blog saya..tiada ubah2..khusus untuk tatapan pembaca blog ni...

jangan Simpan Duit Kertas Dan Elektronik

Salam Sejahtera,

Apa khabar? Maaf lama tak berkongsi di ruang ini. Kebetulan laptop meragam dan terpaksa dihantar ke kedai untuk baikpulih. Tiga hari tanpa laptop bagi kami yang bisnes online ni memang menyeksakan.
Bila dapat semula laptop semalam, dalam usaha meng'upload' semula pelbagai program dan maklumat, terjumpa pula email yang di terima pada bulan Jun 2008 yang lalu.
Agak misteri juga kerana nama penghantarnya tidak dapat di kesan lagi. Tak pasti akan kebenarannya, tetapi yang baik dibuat tauladan, yang tidak tepat, sila hantar komen untuk kita sama-sama mendapat maklumat yang betul.
Berikut adalah kandungan email tersebut:
"Aku tak baca detail sangat... tapi sejak jadi unit trust consultant ni... aku tahu satu teori yg disebut RULE 72. Org ekonomi tahu benda ni. Kalau nak tahu half value the money... guna rule ni bahagikan dengan inflasi rate. Skrg ni inflasi 4% >, 72/4 = 18. Meaning to say... dlm masa 18 tahun lagi value duit RM100 skrg akan jadi RM 50 18 tahun akan dtg.

Oleh itu, saving kita hendaklah cari yg dapat bagi return per year lebih besar drpd interest rate. Kalau saving dlm tbg haji 4.75% dgn interest rate 4%, dalam masa 18 tahun akan dtg, secara teori kita akan hanya ada keuntungan 0.75% shj.

OLEH itu juga simpan didalam instrumen yg bolh bagi return yg besar dan selamat.""pasal financial planning tu, kau kata duit boleh simpan sampai 2nd & 3rd generation. Aku ragu2 sikit sbb apa yg aku tahu, pakar2 ekonomi dunia meramalkan akan berlaku krisis ekonomi yg teruk yg boleh hancurkan ekonomi kapitalis. (mereka bukan Tuhan tapi sekurang-kurangnya mereka ada fakta yg kukuh untuk sokong pendapat mereka. Pakar ekonomi Islam yg merujuk kepada Al-Quran dan hadis juga mengesahkan perkara ini pasti akan terjadi).
Bila ekonomi kapitalis collapse, kita tak boleh ambik duit dlm bank. Aku dengar ceramah Mr Matthias Chiang, bekas penasihat politik Tun Dr M. Dia kata ni pasti jadi dlm masa terdekat, 5 thn, tapi perkara ni tak mungkin dicakap dalam perhimpunan agung umno. Dia ni Christian Katolik yg anti-Zionis. Dia kemukakan bukti berupa kenyataan2 oleh penasihat2 Bush, professor di Havard dan Oxford, org2 kuat IMF, Bank Dunia dan segala sifu zionis. Mrk kata system ekonomi kapitalis akan collapse, keadaan dunia akan jadi lebih teruk daripada krisis ekonomi dunia 1930's. Mamat ni masih close dgn Tun Dr M dan tulis buku tajuk "FUTURE FASTFOWARD".

Aku juga jumpa Umar Vadillo yg terkenal di peringkat dunia kerana mengkaji system kapitalis. Aku pernah wawancara dia di Hotel Prince, KL masa dia dtg nak jumpa Tun Dr M. Dia kata system kapitalis memang dah nak hancur tak lama lagi. Jadi org sekarang beli duit emas yg dikeluarkan oleh syktnya beribupejabat di Dubai dan ada cawangan di Labuan. Dia kata kat aku, ada org Malaysia yang byk simpan duit emas dalam akaun syarikat dia. Maknanya mereka memang well prepared untuk hadapi kehancuran system kapitalis.

Seorang professor ekonomi di UIA, Prof Kamil ada tulis buku pasal masalah duit kertas dan duit dalam bentuk angka ni (duit elektronik). Dia kata duit dalam bentuk angka tu sebenarnya tak wujud pun dlm bank.

Duit kertas yg kita simpan bawah bantal atau tabung di rumah pulak akan menyusut dan menyusut dengan teruk sekali nanti. RM1,000 hari ni tak boleh beli apa pun di masa depan. Terkejut aku baca penerangan dia pasal "money creation" oleh bank. Masalahnya, cerita pasal ni tak keluar pun dalam akhbar arus perdana Malaysia (i.e. berita harian, utusan, star, nst. Akhbar kita hanya memetik sebijik2 laporan CNN, BBC, CNBC, Reauters yang sebenarnya tak betul tu).

Sekarang, ekonomi sudah teruk. Nak tahu teruk atau tidak, jangan tengok CNN, CNBC, Reauters dan sebagainya. Media macam ni tak akan cakap perkara yg benar. Tapi bacalah akhbar2 eksklusif utk geng2 Zionis spt Herald, Weekly Commentator, Jerusalem Post, etc. Akhbar ni boleh di access via internet. Media mcm ni dibaca oleh sifu-sifu zionis.
Aku kemudian buat research sikit2 pasal money meltdown melalui internet. Lepas tu, aku buat research pasal kekayaan dalam Islam. Aku dapat tahu kekayaan sebenar ialah :-

1. tanah (lebih baik tanah tepi sungai atau yg ada air mengalir berdekatannya)
2. emas dan perak
Mengejutkan, sekarang ini emas lah yang sedang dikumpul oleh zionis. Rezab emas terbesar berada di US dan Europe. Nak ambil emas, mereka tukarkan kepada negara lain dgn duit kertas. Harus diingat geng2 Zionis itu lah juga yg memiliki bank. (Sila rujuk buku2 atau rencana internet mengenai sejarah dan asal usul bank)
Sudahnya, kita semua satu dunia, simpan duit kertas yg menurut pakar ekonomi tak akan bernilai di kemudian hari. (RUJUK RENCANA2 VIA INTERNET DI BAWAH TOPIC "THE DEATH OF MONEY) Yg bernilai ialah emas, minyak dan kemudiannya air bersih. (kerana air akan tercemar dengan teruk di masa depan. BBC pada tahun 2001 melaporkan bahawa air Sea of Galilee (sebuah tasik sebenarnya) di Palestin sedang surut dan tidak ada tanda2 akan pasang semula. Saintis buat kiraan dalam 50 tahun lagi tak ada setitik air pun di situ. Middle East dan Zionis akan bercakaran kerana air pulak! Separuh kedua abad ini adalah era "haus kerana tidak ada air" dan "bergelap kerana tiada minyak" menurut kata penganalisis dunia).

Tahun lepas, aku attend seminar nuclear di hotel renaissance. Seorang pakar Jepun kata minyak dlm bumi ni hanya bertahan utk 30 tahun saja. Lepas tu, aku tanya Tan Sri Penasihat Sains Negara, "Tan Sri, apa kita nak buat sebab kita tak ada polisi tenaga nuklear?" Dia jawab, "no comment. You kena tanya menteri." Aku call pejabat menteri, menteri lak pergi US. Masa tu aku tengah tulis rencana mengenai polisi tenaga nuclear Malaysia sebagai persediaan hadapi kekurangan minyak.
Aku juga pernah wawancara seorang ahli korporat yg juga kawan baik atau mungkin juga kroni kepada Tun Dr M. Datuk ni mengaku dia tak simpan duit kertas dlm bank, tapi simpan duit emas. Keuntungan yg dia dapat daripada aktiviti perniagaan pulak dibahagi-bahagikan pada org miskin. 'I don't keep money," macam tu lah dia kata kat aku. Lepas aku wawancara dia, dia bagi hadiah kat aku tiga buah buku berkaitan duit kertas dan kaitannya dengan RIBA (FAEDAH BANK). Buku tu menerangkan bahawa RIBA (FAEDAH BANK), duit kertas dan duit elektronik akan dengan sendirinya jadi penyebab kepada kehancuran system ekonomi kapitalis nanti.
Bukti dah ada depan mata iaitu krisis ekonomi Asia 1997 angkara George Soros dulu. Datuk tu kata dia tengah kaji Al-Quran dan dpt tahu apa erti kekayaan yg sebenar. Bila baca surah Yusuf, dia terkejut dan baru tahu kita semua kena simpan MAKANAN, bukannya DUIT KERTAS or DUIT ELEKTRONIK. Mengejutkan juga bila dapat tahu, US sekarang, selain emas dan minyak, sedang MENYIMPAN MAKANAN SEBERAPA BANYAK YG BOLEH! Duit kertas dan duit elektronik pulak dilambakkan ke negara lain di mana tiga per empat daripada dolar sekarang sedang berligar2 di luar US dan sedang menunggu masa untuk collapse. (rujuk rencana2 mengenai krisis dolar Amerika).

Di sini aku petik sikit beberapa kenyataan :-
MD IMF, Rodrigo de Rato, "We believe such a large imbalance of growing indebtedness by the US is a risk not only for the US economy, but for the world economy.
Bob Mc Teer, Presiden Reserve Bank of Dallas "over time there is only one direction for the dollar to go - lower".
Warren buffet, pemain saham terkenal dunia kata : "we view them as TIME BOMBS both for the parties that deal in them and the economic system."
Paul Volker, bekas pengerusi Federal Reserve Board, "we have a 75% chance of a crisis within 5 years".

Aku sekadar nak berkongsi pengetahuan dan mencetuskan pemikiran sahaja. Apa pun kau fikir pasal maklumat aku ni, terpulang lah.

Wallahualam.
So, kepada penghantar email, sila hubungi kami untuk diletakkan nama anda sebagai penulisnya. Dan memandangkan email ini diterima hampir 2 tahun yang lalu, mungkin ada beberapa fakta yang perlu ditambah, barangkali..
Itu saja perkongsian kali ini. Masih mengira untuk beli emas dan perak?
Jom beli Emas!!! Kerana...
Di Saudagar Emas, Kita Mengubah Cara Simpanan Untuk Masa Depan!
petikan dari blog kilauanemas

"menyimpan emas asas kekayaan anda"ikhlas dari hafizgold call.013-3196406, emel/fb : fiz_237@yahoo.com.my

CREDIT TO; http://hafizgold.blogspot.com/

Thursday, August 12, 2010

Gempar Masjid Al-Haram Mekah Al- Mukaramah Diserang Pengganas










Grand Mosque Seizure
Date November 20 - December 4, 1979
Location Mecca, Saudi Arabia
Result Saudi Arabian Victory
Belligerents
Saudi Arabia Saudi Arabia
Pakistan Pakistan
Islamic dissidents
Commanders
Saudi Arabia King Khalid
Saudi Arabia King Fahd
Saudi Arabia Prince Sultan
Saudi Arabia Badr bin Abdul Aziz
Saudi Arabia Turki bin Faisal Al Saud
Juhayman al-Otaibi White flag icon.svg
Abdullah Hamid Mohammed Al-Qahtani
Strength
~10,000 Saudi NG 400-500 Militants
Casualties and losses
127 killed
451 wounded
(Saudi Arabia)
250 killed
600 wounded
68 executed




Islamic Financial System..

I just red from the newspaper(berita harian, 12/8/2010), kelantan state gov launch Kelantan Gold Dinar..for me It can gave positive benefit to whole world....Say No To Interest!!!

Surah Ali Imran, verse 75 states: "And the scribes, there are people who if you trust he saves a large amount of the price once, he will restore it (perfectly) to you and some of them if you save just one dinar he will not return unto you, unless you always demanded it. "


Gold MYR/gram

(Last updated 12/08/10 3:35 PM)


credit to; berita harian & http://hafizgold.blogspot.com/

Wednesday, August 11, 2010

Kisah Bulan Ramadhan...



DOA Malaikat Jibril Menjelang Puasa Ramadhan, "YA ALLAH TOLONG ABAIKAN PUASA UMAT MUHAMMAD.

Apabila Sebelum Ramadhan Dia Belum :

1. Memohon Maaf Kepada Ke Dua Orang Tua (Bila Mereka Masih Hidup)

2. BerMaaaf-Maafan Antara Suami Isteri

3. BerMaaf-Maafan Dengan Orang Orang Disekitarnya, Tetangga, Sahabat Handai Taulan..DLL.

Dan Rasullullah Mengamini Sebanyak 3 Kali, Kerana Itulah Muslimin & Muslimat sekalian, dengan ini saya ingin MEMOHON JUTAAN KEMAAFAN APABILA ADA KESALAHAN BAIK DISENGAJA MAUPUN TIDAK DISENGAJA.

MARHABAN YA RAMADHAN............................

Hantu Kacau Polis.....???

Ntah Betul ntah tidak...Tapi mmg cuak la polis-polis ni semua...


video

Sedap juga ler encik polis ni azan...hahahahahhaa :)

Sosio Politik Bangsa Arab



dipetik daripada blog ; http://wzwh.blogspot.com/

Sebelum datang Islam, kaum Arab hidup di bawah sistem berkabilah tidak kira di bandar atau di padang pasir. Makkah sebuah kota maju masih mengamalkan sistem kabilah.

Kabilah merupakan satu unit sosial yang mengawal sistem pentadbiran masyarakat. Penyatuan masyarakat berkabilah adalah berlandaskan pertalian darah dan keturunan dan mempunyai semangat asabiyah (semangat setiakawan).

Setiap kabilah mempunyai nama dan status; dipelihara dan dipertahankan. Setiap kabilah bermegah dengan kabilahnya dan memandang hina kabilah lain.

Melalu semangat asabiyahlah menyebabkan mereka sering berperang. Tujuannya untuk mencari nama, kuasa, pengaruh dan harta benda sebagai lambang kemegahan bagi kabilah. Setiap peperangan melibatkan dua atau lebih kabilah sampai berlanjutan berpuluh-puluh tahun seperti Perang Basus antara kabilah Bakr dengan Rabi'ah.

Punca peperangan disebabkan pertelingkahan tentang sempadan, perlanggaran peraturan, persengketaan antara keluarga dalam kabilah. Setelah tamat peperangan, timbul dendam mendendam hingga tercetus peperangan baru.

Dalam masyarakat Arab terdapat jalinan kekeluargaan yang sangat kukuh daripada yang kecil kepada yang paling besar seperti berikut:
A'ilah: keluarga seperti keluarga Abu Talib, keluarga Abbas dll
Fasilah: gabungan antara keluarga seperti gabungan antara keluarga Abu Talib dengan keluarga Abbas.
Bani: gabungan antara dua atau lebih fasilah seperti gabungan antara keluarga Abu Talib, keluarga Abbas, keluarga Abdullah, dan keluarga saudara-saudara yang lain
Fakhidh: gabungan antara dua atau lebih bani, seperti gabungan antara Bani Hashim dengan Bani Umaiyah yang membentuk fakhidh Abdul Manaf.
Batn: gabungan antara dua atau lebih fakhidh, seperti gabungan antara fakhidh Abdul manaf dengan fakhidh Makhzum membentuk batn Quraisy.
Imarah: gabungan antara batn Quraisy dengan Kinanah membentuk Imarah Mudar.
Kabilah: gabungan antara Imarah Mudar dengan Imarah Rabi'ah membentuk kabilah Adnaniyah.
Sya'b: gabungan antara kabilah Adnaniyah dan kabilah Qahtaniyah membentuk Sya'b (bangsa) Arab.

Perasaan asabiyah bagi setiap peringkat yang dinyatakan di atas sentiasa wujud. Dengan sebab itu sering berlaku persengketaan.

Setiap Bani (suku) mempunyai seoranng ketua yang dipanggil 'Syeikh', dilantik berdasarkan beberapa ciri antaranya sifat keberanian, pemurah dan pintar (hilm), disamping pengaruhnya di kalangan sukunya. Andai terdapat dua orang atau lebih yang setanding, maka undian akan menentukannya.

Ada juga kaum Arab Hadari mengamalkan sistem warisan dalam perlantikan ketua. Mereka terdiri seperti kaum bangsawan kaum Quraisy Makkah dipimpin Bani Hashim.

Ia bukanlah satu sistem demokrasi atau monarki secara mutlak, kerana sifat orang Arab suka hidup bebas tanpa kawalan undang-undang atau peraturan. Inilah menyebabkan masyarakat Arab menjadi kucar-kacir. Jika sekiranya setiap orang mahu menang sepanjang masa tanpa mahu bertolak ansur dan berdisiplin, maka dengan sendirinya akan timbul golongan anarki.

Sunday, August 1, 2010

mencari sejarah realiti

satu hari kebenaran akan terserlah...itu sudah pasti..

saya berikan link blog-blog yang saya follow untuk tatapan pelawat...blog-blog ni berkisar mengenai sejarah tanah air dan siapa sebenarnya root bangsa melayu ini ,sumur al-amir
nilaikan lah sendiri...

http://sejarahnagarakedah.blogspot.com/
&
http://themalaypress.blogspot.com/